Citat:
mmix: Sad mene pitas mnogo, mozda, ali samo mozda, je uvidom u stanje na terenu ustanovljeno da je zivotni vek , shodno (nedostatnom) odrzavanju u Srbiji, kriticnih delova opreme kraci nego sto je inicijalno prepisano iz deklaracije proizvodjaca. Ti to ne mozes da znas, a oni mogu. Pri tom, kad kazem oni, mislim da struku, ne na politicare. U svakom slucaju cu se i ja osecati bolje ako vi svi sa vremena na vreme zamenite te kriticne delove tog eksplozivnog sklopa.
Vidi mmix,
lepo je što neko pokušava da sagleda stvari i sa druge strane.
Već sam naveo da novinari krivo prenose situaciju. Država nije poništila ateste, već uvodi kontrolne ateste. Samim time su pokušali da preskoče problem retroaktivnog važenja zakona. Međutim, iako su ga nazvali drugačije, oni su ograničili postojeći atest, čime postoji retroaktivno delovanje zakona.
- Samovoljnost divljih atestnih centara
Kao glavni razlog se pominju neovlašćeno određivanje trajanja atesta i propuštanje neispravnih vozila.
Što se tiče "divljih i samovoljnih atestnih centara", to su upravo isti centri koji su i danas ovlašćeni za atestiranje uređaja.
Naravno, oni su tada trajanje atesta određivali prema tadašnjim propisima, a ne prema uglu padanja sunčevih zraka ili količini alkohola u krvi atestirača.
Dakle ova tvrdnja je krajnje netačna i bezobrazna.
Problem propuštanja neispravnih vozila je već domen korupcije i nije u redu da se svi vlasnic vozila na TNG kažnjavaju zbog nekolicine onih koji su platili atest.
- Kritičnost instalacija
U prethodih 10 godina, u Srbiji se desilo manje od 10 nesreća prouzrokovanih neispravnom instalacijom TNG uređaja u autu. Od tih par nesreća jedna se desila jer je tng ugrađen na starom volkswagen kombiju sa vazdušnim hlađenjem, na kojima je zabranjena instalacija. "Majstor" se snalazio pa je omotao cevi gasa oko auspuha kombija ... sjajno rešenje. Dodatno je postojala jedna zastava 101 koja je imala totalno neispravne instalacije.
Da li su ova dva slučaja dovoljna za toliku paranoju i kažnjavanje 400 000 vlasnika vozila na gas?
Inače opasnost od vozila na gas i njihova sklonost eksplozijama je jasno pokazana na više testova, ali na linku
AMSS-a imate jedno lepo objašnjenje.
- Novac
E ovde dolazimo do jako važnog cilja ABS-a ... 3000 RSD po vozilu, 1.2 milijarde dinara od celog krda ovac... pardon, vlasnika vozila na TNG. Plus 1.2 milijarde RSD koje idu AMSS-u. Cifra i nije nešto specijalno po državu, ali je sjajan izvor radnih mesta za porodicu i prijatelje.
- Vreme
Zar nije preterano da vas neko maltretira mesec dana zbog ovoga. I to, mesec dana je trenutna cifra, ali ako uzmemo nekih 280 radih dana u godini i 400 000 vozila stvar izgleda jako loše, jer dobijamo cifru od 1428 vozila dnevno.
Ajde da uzmemo da združeni atestni centri mogu da progutaju tu količinu vozila (mada im je za pregled potrebno oko sat vremena, a AMSS je u dosta centara stkratio radno vreme na 7-8 časova).
Koliko radnika je potrebno ABS-u da konstantno pregledava fotografije i dokumentaciju za 1428 vozila dnevno!?
"Hmmm", rekao je, "...suprostavlja se nadrealizmu prikrivene metafore..." Razmišljao je tome na trenutak, a onda je zatvorio beležnicu s mrkim osmehom.
"I smrt je za njih suviše dobra"