Citat:
Ivan Dimkovic:Poslednja opcija je pokusaj chargeback-a preko kartice, ali ovo bi teorijski moglo da sljaka samo ako avio kompanija hoce da vrati pare a agencija nece, u kom slucaju bi mozda na kraju agenciji bilo lakse da izvuce pare nazad od avio kompanije nego da trose svoje vreme na osporavanje chargeback-a. Ako ne, vrlo verovatno ce priloziti zalbu na chargeback i vrlo verovatno ce kupac izgubiti posto je prihvatio standardne uslove prodaje avio karte sa ogranicenom tarifom.
Planirao sam da se ne javljam uopste na ovoj temi posto je potpuno bespredmentna. Jedini predlog koji moze da se da pokretacu teme je upravo onaj koji pokretac ne zeli a to je da ode u agenciju/avio kompaniju i da pita da li nesto moze.
Ali ovo navodjenje na kriminal mi je skroz genijalno. Chargeback moze da se uradi "pod punom materijalnom i krivicnom odgovornoscu". Cak i u Nemackoj ne moze da ide na "majke mi" i da ti dobijes novac nazad. Ako klijenti prijavi da je doslo do zloupotrebe nema sanse da ce banka to da mu refundira tek tako vec se pokrece procedura reklamacije prema karticarskoj organizaciji a ova dalje prema banci odnosno instituciji koja je procesirala transakciju. Ako procesor vrati natrag dokaze da je transakcija ispravna (a u ovom slucaju ce da vrati) onda nema nikakve sanse da se tu radi bilo kakvo refundiranje.
Cak i u slucaju da banka osigurava transakcije (kao u Nemakoj npr) moze da dodje do refundiranje u prvom momentu ali nakon izvesnog vremena kada dodje odgovor na reklamaciju ne bih zeleo da testiram sta ce osiguravajuca kuca da uradi sa dokazom da je podnet lazni zahtev za naplatu premije.