Sve ja tebe razumem.
Pogledaj pravilnik
na sajtu ABS. Konkretno, str.18.
Moj slučaj: rezervoar-točak ispod vozila. Sistem ugrađen na novo vozilo, preplaćen (zbog zadržavanja garancije), dobijen atest na 10god. od AMSS (koji su skratili na 5). Ove godine sam išao na reatest u AMSS. Stavljene primedbe:
- Rezervoar mora biti pričvršćen sa dva flaha 30x3mm, unakrst, sa vijčanom vezom na mestu presecanja!? (da se probuše oba flaha na mestu ukrštanja i pričvrste šrafom M8) i da se za patos pričvrste takođe šrafom M8 (probušiti rupe na krajevima flaha i kroz njih i patos pričvrstiti).
- Multiventil nije po novom (nema elektro ventil).
Na mašincu:
- Rezervoar mora biti pričvršćen sa dva flaha 30x3mm, unakrst. Bušenje ne dolazi u obzir, a za patos se vezuje "šnalama" (sistem kao kod treger pantalona).
Njihovo objašnjenje je logično - bušenjem rupe od 8mm se drastično slabi flah širine 30mm. Kod njih se ne prolazi atest ako su bušeni flahovi.
- Multiventil je bio po propisu u trenutku ugradnje, tako da sam miran još 5 godina (kažu da je takvo uputstvo iz ABS-a).
Ako se vratiš na dokument, videćeš da se ovo nigde ne spominje, pa je prepušteno slobodnom tumačenju stručnjaka i "stručnjaka".
Imaj u vidu da kada odeš na atest daješ dokumentaciju i uvode te u sistem pre pregleda. Ukoliko ima nekih zamerki, ne naplaćuje se ništa, ali ti daju papir sa napomenama šta sve trebaš da promeniš - središ. Za sve promene trebaš da doneseš račune servisa, inače ih neće prihvatiti.
Kvaka je da je to interni sistem, tako da ukoliko ti zamerke stavi AMSS, možeš srediti sporne stvari i otići na mašinac ili u Vinču (ili obratno).
Ukoliko je za zamenu nešto od stvari unešenih u prethodni atest (rezervoar, isparivač, multiventil - sa serijskim brojem ili oznakom modela) moraćeš u svakom slučaju da doneseš račun i atest za deo od servisa.