Dok su mojim kolegama zamenili po neko crevo ili eventualno bocu (30-100e), meni se bas posrecilo.
Atest uradio prethodni vlasnik 2005. god., i to tako da je na plasticnoj usisnoj grani (koja je fabricki premazana bronzanom bojom) uradjen OBICAN plin (dakle, ne sekvent). Na kuciste filtera za vazduh je stavljen sigurnosni ventil (izrezan kruzni otvor precnika 6-7cm i stavljen poklopac sa dihtungom i oprugom, doduse to mi je uradjeno kad sam stavio standardan filter umesto 'sesira' koji je do tada stajao) da ne bi doslo do pucanja kucista za filter vazduha pri povratnim udarima.
Inace, usisna grana je od neke veoma tvrde plastike, koja na prvi pogled (udaranje, grebanje) moze sve da izdrzi, kao da je metalna.
Ali, PROPISI su propisi, i sad ispada da moram da uradim sekvent, sto kosta 300e. Plus na boci, koja je u redu, nije dobar ventil (mora neki drugaciji).
Kad sve saberem i oduzmem (300e sekvent uredjaj, ventil na boci ne znam koliko, 6000 'njima', ceka me veliki servis za 2000km i tu imam pored kaiseva spanere i par semeringa na kojima curka ulje ako ga ne znamenim na vreme, tj. 7-8000km iako do tada ne pusta nigde ni kap, a i registracija istice za mesec dana, pa jos creva za rashladnu tecnost od kojih ono od glave do velikog hladnjaka ima samo na jednom mestu u BG i ne moze da izdrzi ni 2 godine), onda je bolje da ocerupam auto i oteram ga na otpad (iako je 1998. godiste) i uzmem makar Punta 'staro za novo', i to dizela, i vise da ne kuburim sa plinom.
Davacu 130-150e mesecno, ali znam da sledecih 5-10 god. vise nemam nista osim redovnih servisa, a oni neka se i dalje igraju sa plinom i atestima kad su ovde ljudi kao ovce i svi cute i trpe, umesto da im na par dana blokiramo ulice!
Uzeo bih svakako nesto bolje, ali nemam za onih 30%, a ako hocu dizela, u obzir dolazi samo novo, vec sam i sam, kao i nekoliko mojih poznanika, imali lepa iskustva (npr. jednom kolegi, iako je sve ostalo OK, otisao plivajuci zmajac = 500e).
Inace, taman sam pre 2 meseca zamenio kvacilo, stavio LUK, i izgleda da je bolje da sam se jos tada oterasio ovog auta.
I majstor plinadzija kaze "ovo je neko na divlje radio, ko zna kako mu je neko lupio pecat za atest", onda mi nije jasno zasto u ovoj drzavi taj ko je 2005. godine stavio pecat na atest ne bi isao u ZATVOR, a ja lepo dobio kompenzaciju sto sam prevaren. I jos sam isao prosle godine u neki servis sa licencom da menjam filter plina, i majstor nista nije rekao po pitanju plasticne usisne grane. Nego, tek se sad setili da svi gledaju detalje.
A interesantno da su cevi i ostalo uradjeni po propisu (boca izdignuta, cevi sve metalne i od ventila do isparivaca zasticena gumom), ali eto mora sekvent jer ovaj ne sme na plasticnu usisnu granu - a mene sluzi vec 2 i po godine bez ijednog problema i nista mu nije falilo. A za ovaj 1.4 motor ne postoji metalna usisna grana, sto bi omogucilo da sve ostane kako jeste (osim ventila na boci).
A da vam ne pominjem sto ljudi koji su u zadnjih 4-5 godina kupili polovne aute sa plinom imaju probleme - vlasnici odmah posle 2009. god. nakon donosenja novog 'zakona' ukapirali sta ih ceka pa prodavali ta auta, a vecina kupaca bila neobavestena (bitno je da ima plin i da vazi atest do 2015 ili 2017, nije bitno kako je postavljena boca, kakva su creva i sl.).
I sad, ljudima npr. papir od boce ostao nakon prevoda u SUP-u, i cak i da im je sve u redu, za nesto im ipak treba garantni list od boce i sl.
Ili, ako idete sa ugradjenim plinom u inostranstvo, treba vam neki papir koji ste dobili pri atestu, ali je vecina taj papir ostavila sa ostalim papirima u SUP-u (a tehnicki pregledi tek nedavno poceli da prave kopiju tog papira da ostane vlasniku), a ovi u AMSS jedino po evidencionom broju mogu da nadju taj papir, a taj broj niko nije ni gledao niti ga pamtio niti negde zapisao...
Jednom recju, pustili su 10-ak godina da se sve radi kako se ko snadje, tj. opsti javasluk iako su uveli kao neki 'atest', a onda resili da uvedu red i nikome ne gledaju kroz prste.
Samo se pitam sta li je sledece na sta ce narod opet da gundja, ali se ipak nece pobuniti?