Koliko vidim, protest treba da ide u smeru odlaganje primene ovog pravilnika tj zakona za sledeću godinu,
NE!
On ne može da se odnosi na one koji imaju ugrađen gasni uređaj pre 2009.! svi koji su dobili atest na 10 godina, treba da ostane do 10te godine, na njih ne može da se sprovode zakoni retro-aktivno, za sve vlasnike od 2009 na ovamo, je atest svakako na 5 godina, tu se radi perodičan pregled, i na osnovu tog pregleda treba a se produži atest...
Svi koji su imali ugrađen gasni uređaj u vozila pre 2009 ne treba nikakve prepravke da rade na vozilu, ako rade periodični pregled - ratest (sem dva ili tri creva niskog pritiksa, da budu homologirana).
Ako bi išli sad na ovaj redovan kontrolni pregled, jer oni sad to tumače dvojako zakon (u smlislu zahteva i normi koji se na šta primenjuju, npr. ako se sad radi atest, Golf mk2 ne može više da ima torzionu bocu!, jer je ona iznar rezervara za gorivo... nebuloze).
S druge strane, ako je dozvoljeno samo ovlašćenim serviserima da ugrađuju gasne uređaje(tako kaže pravilnik),više nema
home made varijante, onda ne traba da idemo na atest, nego se to radi u sklopu tehničkog pregleda, a uverenje izdaje servis. A ako neko od nas, sam izvršava neke izmene na automobilu, motor, urađuje neke druge komponente, u ovom slučaju plin, ili ako su bitno promenjene karateristike vozila, to je za atest.
A ako imam potvrdu ovlašćenog servisa,(o izmenama na vozilu) koji bi bio validan na tehničkom ( za neke vrste izmena na vozilu, ne naravno sve) ili bilo kog servisa iz te oblasti, onda za to nema smisla da se radi atest.
Ali ako mi već ovlašćeni servis uzme pare za ugradnju TNG-a (naravno to je deo njihove usluge), a na papiru koji on izdaje, su samo popisani seriski brojevi komponenti i dokumentacija koja ide uz te uređaje, to svakako dobijemo kada odemo u prodavnicu i kupimo te delove. nema smisla plaćati nešto dva puta kad je jedanput plaćeno...
Kad je servis dobio licencu za rad, ako je uopšte imaju, onda oni garantuju državi, nama pre svega, da su svi uređaji ispravni i homologirani, a papirološki na tehničkom pregledu se potvrđuju komponente koje su urgađene i koliki je vek njihovog trajanja ( npr. boca 10 godina), jadino u tom slučaju kada istkne taj period, treba raditi prepravke(zamena boce) na vozilu... ima tu mnogo nelogičnosti ne znam ih sve napamet ali ako se setim dopisaću...
Tako da sve to treba da bude deo protesta, jer svima nama ide na štetu, džepa pre svega...
a na kraju će biti, na plinu kuvaj, sa dizelom ori, a na benzin se vozi
[Ovu poruku je menjao valsorimkaran dana 23.06.2013. u 21:20 GMT+1]