Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Prevarant iz VII beogradske gimnazije

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Prevarant iz VII beogradske gimnazije
(Zaključana tema (lock), by pajaja)
Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 22400 | Odgovora: 106 ] > FB > Twit

Postavi temu

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Nedeljko
Član broj: 314
Poruke: 8632
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2791 Profil

icon Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 11:32 - pre 137 meseci
Priča mi sinoć bivši učenik VII beogradske gimnazije, kako je tamo pohađao (pravoslavnu) veronauku i šta ih je učio "veroučitelj".

1. Da je idolopoklonstvo moliti se pred ikonama,
2. da je Bog protiv crkava i kada bi se spustio na zemlju, sve bi ih razrušio,
3. da kada se molimo treba da se okrećemo ka nebu.

Ustav naravno svakome garantuje pravo na bilo kakva verska ubeđenja, ali se ne može tolerisati da neko kao pravoslavnu veru predstavlja nešto što sa njom dodirnih tačaka nema. To je dakle klasičan prevarant koji protura neku svoju religiju pod firmom pravoslavlja, jer da je pošteno uzeo neko novo ime, niko ne bi došao da ga sluša. Pritom ga je na to mesto postavila ista ta crkva po kojoj pljuje.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
+1

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 11:47 - pre 137 meseci
I dobro ih je ucio. Samo ta teorija izbija popovima evre iz dzepa.
 
+13

bachi
Vladimir Vučićević
System administrator
Beograd, Srbija

Član broj: 17912
Poruke: 5338

Sajt: www.bachi.in.rs


+2829 Profil

icon Re: Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 12:08 - pre 137 meseci
Sekštaš ko sektaš, da li je iz SPC ili neke druge sekte, nebitno je.

Veronauku treba ukinuti, to je, bre, protivustavno, kao i ove sveštenike u vojsci.

Srbija je sekularna država i u njenim objektima nema mesta za sekte.
... Vladimir Vučićević aka. Bachi
~~~ www.bachi.in.rs <<<<>>>> [email protected]
>>> It's nice to be important, but it's more important to be nice...
 
+11

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Nedeljko
Član broj: 314
Poruke: 8632
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2791 Profil

icon Re: Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 12:27 - pre 137 meseci
Citat:
DaliborP: I dobro ih je ucio. Samo ta teorija izbija popovima evre iz dzepa.

Učio ih je na najgori mogući način. Kako misliš da ih je dobro učio, ako ih je lagao da je pravoslavna vera nešto što ona nije? Navedi bilo kakav argument po kome je sistematsko dezinformisanje javnosti dobro. Znaš, ovo jeste elitemadzone, ali nije ultramadzone. Mržnja prema SPC, bao bilo koje drugo osećanje, nije nikakav argument nizašta.
Citat:
bachi: Veronauku treba ukinuti, to je, bre, protivustavno, kao i ove sveštenike u vojsci.

Ti očigledno ne znaš šta je sekularna država.

Pravo (obaveza ne svakako) na versko obvrazovanje je deo verskih sloboda, koje su ustavom zagarantovane, baš kao i pravo na sveštenika za osobe kojima je kretanje ograničeno (vojska, zatvori, bolnice). Naravno, versko obrazovanje se ne mora sprovoditi u školama, ali mi navedi bilo koji argument po kome je protivustavno.

No, u Srbiji nisu jasne mnoge stvari koje su svuda u svetu jasne ko dan. Tako se pod "sekularnom državom" podrazumevalo zabranjivanje sveštenicima da idu po zatvoru u Ševeningenu da posećuju zatvorenike koji to hoće. Samo su se malo zayebali, jer Ševeningen nije u Srbiji, već u Holandiji, koja zaboga, kao nesekularna država to dozvoljava.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
+1

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 12:35 - pre 137 meseci
Jel veronauka u skolama vezana za SPC ili za religiju generalno?
 
0

djoka_l
Beograd

Član broj: 56075
Poruke: 3516

Jabber: djoka_l


+1488 Profil

icon Re: Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 12:43 - pre 137 meseci
Dalibore, veronauka se drži prema religijskoj pripadnosti učenika i može biti:
Pravoslavni katihizis (veronauka)
Islamska vjeronauka (Ilmuddin)
Katolički vjeronauk
Evangeličko-luteranski vjeronauk
Slovačke evangeličke crkve a. v.
Versko vaspitanje Reformatske hrišćanske crkve
Hrišćanska etika Evangeličke hrišćanske crkve a. v.
Veronauka - Judaizam

Imaš program na http://www.podaci.net/_z1/2129877/P-npvnss03v0306.html
 
0

Bik Koji Sedi

Član broj: 147189
Poruke: 237



+310 Profil

icon Re: Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 12:53 - pre 137 meseci
Citat:
Nedeljko:
Pravo (obaveza ne svakako) na versko obvrazovanje je deo verskih sloboda, koje su ustavom zagarantovane, baš kao i pravo na sveštenika za osobe kojima je kretanje ograničeno (vojska, zatvori, bolnice). Naravno, versko obrazovanje se ne mora sprovoditi u školama, ali mi navedi bilo koji argument po kome je protivustavno.


Pa, jedan od argumenata bi mogao biti da je crkva odvojena od države i da versko obrazovanje nema šta da traži u državnim školama.

A vernici svoja prava mogu ostvarivati u školi koju obezbedi crkva.
 
+5

Vasastajić

Član broj: 291378
Poruke: 738
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2385 Profil

icon Re: Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 12:57 - pre 137 meseci
Odavno već nije bilo žešćeg "fajta" na forumu...
...a očigledno da postavljač teme bez toga(čl.13.) ne može da živi.
Takvo jedno prihičko stanje je već zabrinjavajuće i biće da je pre predmet interesovanja nekih specijalizovanih ustanova, a ne ovog foruma.
 
+2

Odin D.
Mlađi referent za automatizaciju
samoupravljanja

Član broj: 37292
Poruke: 2549



+8370 Profil

icon Re: Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 13:05 - pre 137 meseci
Citat:
Nedeljko: Ti očigledno ne znaš šta je sekularna država.

Pravo (obaveza ne svakako) na versko obvrazovanje je deo verskih sloboda,

Ti pod svojim pravima ocigledno smatras neciju tudju obavezu da ti sadrzaj tih prava obezbedi.
Drzava ti daje pravo da nesto imas/steknes/uzivas - ali nema obavezu da ti sadrzaj tih prava obezbedjuje.
Npr. imas ti pravo da se kreces slobodno - ali to ne znaci da drzava mora da ti obezbedi dva nosaca da te nosaju okolo gdje ti hoces ili da ti placa taksi, tj. moraces sam da hodas ili sam da placas taksi, gorivo, sta god...

U ovom slucaju, podrazumjevas da drzava ima obavezu da ti to obrazovanje obezbedjuje na nacin na koji ti hoces. Nema. Ti imas pravo da sebi nadjes vjeroucitelja kakvog hoces i niko nece zbog toga da te bije, ili da ti zabranjuje. To je to tvoje pravo na vjerske slobode. Ali nije moja obaveza, a ni drugih gradjana ove drzave (dakle same drzave) da ti mi to placamo.

Pa ipak, drzava je i pored toga obezbedila u toj gimnaziji (ocigledno na neki nesekularni nacin, jer u sekularnoj drzavi i drzavne ustanove treba da budu sekularne, a tebi ako se uci vjeronauka idi u neku privatnu skolu u kojoj ti nude takav program, a ne u drzavnu), i sad se tebi ne svidja kako se o religiji uci u drzavnoj skoli sekularne drzave na racun drzave nego bi da SPC o drzavnom trosku vrsi svoju propagandu kako ona hoce.

Mislim da SPC moze o svom trosku i u svojim prostorijama ili onima koje sama plati i sa uciteljemi koje sama plati organizovati casove vjeronauke kakve god hoce, i da je to ta vjerska sloboda, ali je licimerno traziti da sekularna drzava kroz svoje skole bude propagandni instrument neke ili nekih religija.

 
+14

bachi
Vladimir Vučićević
System administrator
Beograd, Srbija

Član broj: 17912
Poruke: 5338

Sajt: www.bachi.in.rs


+2829 Profil

icon Re: Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 13:27 - pre 137 meseci
Odin je to lepo objasnio, mnogo bolje nego što bih ja.

Dakle, niko vama vernicima ne brani da praktikujete veru, da idete u crkvu, ali širenju, odnosno propagiranju te vere zaista nema mesta u državnim ustanovama kao što su škole.

A što se mene tiče, generalno mi nikada neće biti jasno zašto vama vernicima u stvari trebaju posrednici?

Ako vas/nas je stvorio Bog i ako on sve vidi i sve čuje i vi se molite njemu, šta će vam posrednik u tome koji nam dere kožu sa leđa?
... Vladimir Vučićević aka. Bachi
~~~ www.bachi.in.rs <<<<>>>> [email protected]
>>> It's nice to be important, but it's more important to be nice...
 
+8

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Nedeljko
Član broj: 314
Poruke: 8632
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2791 Profil

icon Re: Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 13:57 - pre 137 meseci
Citat:
Vasastajić: ...a očigledno da postavljač teme bez toga(čl.13.) ne može da živi.

Ova tema nije pokrenuta kao verska. Ne propovedam ja ovde nikakvu "pravu veru", već govorim o sistematskom dezinformisanju javnosti od strane jednog prevaranta standardnim prevarantskim metodama.

Takođe, pojedinačan slučaj jednog prevaranta ne može biti politička tema (osim ako iza njega u toj prevari stoji vlast). U politiku temu upliću oni koji bi da tumače ustav. No, ja lično nemam ništa ni protiv toga. ES je ionako prepun političkih tema, pre svega na forumima advocacy (predlozi za izmenu zakona o intelektualnoj svojini, pozivanje na nepoštovanje postojećih zakona itd.), kao i ovaj (ko gde gradi vojne baze, šta u Beogradu nije izgrađeno, a trebalo je da bude, kao i top teme o RTV TV pretplati i o rešavanju problema nasilja i korupcije). Politiku čine, koliko se ja razumem, sva pitanja koja su od opšteg značaja za sve građane neke opštine ili zemlje ili regiona ili za sve ljude na planeti.
Citat:
Bik Koji Sedi: Pa, jedan od argumenata bi mogao biti da je crkva odvojena od države i da versko obrazovanje nema šta da traži u državnim školama.

A vernici svoja prava mogu ostvarivati u školi koju obezbedi crkva.

Hvala na obrazloženom mišljenju, ali onda treba prvo raspraviti pojam sekularne države.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
+1

Miroslav Jeftić
Istraživanje ruda
[ES]

Član broj: 37513
Poruke: 6833

Sajt: about:blank


+2200 Profil

icon Re: Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 13:59 - pre 137 meseci
Citat:
Nedeljko: Pritom ga je na to mesto postavila ista ta crkva po kojoj pljuje.


Samim tim je crkva, odnosno njegov lokalni koordinator mesto gde se upućuju eventualne žalbe, teško da je forum mesto za to
 
+3

bachi
Vladimir Vučićević
System administrator
Beograd, Srbija

Član broj: 17912
Poruke: 5338

Sajt: www.bachi.in.rs


+2829 Profil

icon Re: Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 14:04 - pre 137 meseci
Nedeljko, ako gledamo crno na belo, tog "profesora" treba prijaviti i treba da popije pedalu.

Ali to se neće desiti prepiskom na forumu, već prijavom učenika protiv njega.
... Vladimir Vučićević aka. Bachi
~~~ www.bachi.in.rs <<<<>>>> [email protected]
>>> It's nice to be important, but it's more important to be nice...
 
0

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 14:08 - pre 137 meseci
Citat:
Nedeljko:Ova tema nije pokrenuta kao verska. Ne propovedam ja ovde nikakvu "pravu veru", već govorim o sistematskom dezinformisanju javnosti od strane jednog prevaranta standardnim prevarantskim metodama.

Uh al je vest, morao sam da sednem kad sam procitao. Sok i neverica. Sto nisi otvorio temu kad je onaj veroucitelj iz Smedereva zlostavljao decu.
 
+4

Miroslav Jeftić
Istraživanje ruda
[ES]

Član broj: 37513
Poruke: 6833

Sajt: about:blank


+2200 Profil

icon Re: Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 14:12 - pre 137 meseci
Ma... koliko postoji profesora jezika što jedva natucaju jezik koji predaju? Ili profesora informatike koji ne znaju da uključe računar i/ili imaju računare pune piratskog softvera i ko zna šta sve ne? Mogli bismo da pravimo novi podforum ako će svako od njih da dobije svoju temu
 
+2

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 14:14 - pre 137 meseci
Bas tako. Jaka stvar.
 
0

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Nedeljko
Član broj: 314
Poruke: 8632
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2791 Profil

icon Re: Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 14:49 - pre 137 meseci
U pravu ste. Pitanje je ko je zapravo prevarant - veroučitelj ili bivši učenik. Što se tiče zlostavljanja u Smederevu, za to nisam ni znao, a ovo sam čuo sinoć i ne vidim ko bi drugi postavio temu (tu za zlostavljanje u Smederevu je valjda neko postavio).

Inače, svojevremeno je bila emisija u školskom programu RTV BG u kojoj deci dolazi tetka iz Francuske i poklanja im spektrum. Deca se igraju, ali se postavlja pitanje kako tetka zarađuje. Ona ima komodor na kome pritiska jedno dugme, on joj ispisuje pet prirodnig brojeva ne većih od 36, ona popunjava LOTO tiket i dobija premiju. Strahota!
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
+1

Vasastajić

Član broj: 291378
Poruke: 738
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2385 Profil

icon Re: Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 15:08 - pre 137 meseci
Citat:
Nedeljko:Ova tema nije pokrenuta kao verska.

Jok!
Nego je pokrenuta da raspravlajmo o boji i broju tvojih opanaka!
Sad si me, pokretanjem ove teme, BAŠ bacio u dilemu oko tvog religijskog opredelenja?!?
Katolik?Rimo-Grko?
Pravoslavac?
Adventista?
Musliman?
Mani se više tih providnih, a u suštini kompleksaških fazona, kopaj tvoju vrstu i ĆUTI.
Kad bi tebi iole bili poznati osnovni hrišćanski postulati shvatio bi namah da gore pomenute SEKTE ama blage veze nemaju sa osnovnim Hristovim učenjem, a da je upravo ono što govori taj učitelj, na koga si digao dreku, najviše na liniji upravo Hristovog učenja.
Dakle, do sada bi već ozbiljno trebao da budeš u dilemi jesi li Pravoslavac ili Hrišćanin.
Za ovo saznanje dovoljno je da samo, koliko-toliko, pažljivo pročitaš Novi Zavet i njegova četiri Jevanđelja, koliko god da nijedno od njih nije Hrist pisao.
Sve SEKTE koje su nastale nakon izvornog Hrišćanstva samo su produžena ruka političkog delovanja vlasti i osnovna im je namena zaiebavanje širokih narodnih masa, pritom uz paprenu cenu.
Bilo u direktnom materijalnom smislu ili u krvi na rukama tih sekti.
Konačno evo ti stava jednog od najvećih klasika ruske književnosti Lava Tolstoja, kao njegov odgovor na odluku Sinoda Ruske pravoslavne crkve o njegovoj ekskomunikaciji:
Citat:
Učenje crkve je skup praznovjerja i vradžbina

Ako jednom neki čovjek pokuša da opomene ljude da učenje Hristovo nije u tim vradžbinama, molepstvijima, službama, svijećama, ikonama, već u tome da ljudi vole jedan drugog, da ne plaćaju zlo zlim, da ne sude, ne ubijaju jedan drugog, onda se digne povika onih kojima su te obmane korisne, i ti ljudi na sav glas, s nepojamnom drskošću, govore u crkvama, štampaju u knjigama, novinama, katihizisima, da Hristos nikad nije zabranjivao zakletvu, (prisegu) nikad nije zabranjivao ubistvo (smrtne kazne, ratove), da su njegovo učenje o neprotivljenju zlu izmislili neprijatelji Hrista sa satanskom lukavošću. (Propovijed Amvrosija, harkovskog episkopa, prim L.N. Tolstoja). I što je najglavnije, strašno je što oni ljudi kojima je to korisno ne obmanjuju samo odrasle nego, imajući na to pravo, obmanjuju i djecu, onu istu za koju je Hristos govorio da teško onome ko njih obmane

Učenje crkve je laž i skup praznovjerja i vradžbina. U početku nisam htio da odgovaram na odluku Sinoda o meni, ali je ova odluka izazvala vrlo mnogo pisama u kojima me meni nepoznati korespodenti – jedni psuju zbog onoga što odbacujem ono što ja i ne odbacujem, drugi me savjetuju da povjerujem u ono u šta ja nisam prestao vjerovati, treći izjavljuju da imaju isto mišljenje, u šta sumnjam da u stvarnosti postoji, i izražavaju saosjećanje, na koje sumnjam da imam pravo; i odlučio sam da odgovorim i na samu odluku i da ukažem na ono što je u njoj nepravedeno, i na pisma koja mi šalju nepoznati korespondenti.

Odluka Sinoda uopšte ima mnogo nedostataka. Ona je nezakonita ili namjerno dvosmislena; ona je proizvoljna, neosnovana, nepravična i, osim toga, sadrži klevetu i podstrekava na ružna osjećanja i postupke. Ona je nezakonita ili namerno dvosmislena zato što ako ona hoće da bude isključenje iz crkve, ona ne zadovoljava one crkvene propise po kojima se može proglasiti takvo isključenje, ako je ona, pak, izjava o tome da onaj ko ne vjeruje u crkvu i njene dogme ne može ni da joj pripada, onda se samo po sebi razumije da takva izjava ne može imati nikakav drugi cilj, sem taj, da pošto to u suštini nije isključenje, liči na isključenje, što se upravo i dogodilo pošto je tako i shvaćeno. Ona je proizvoljna zato što u svim navedenim tačkama okrivljuje samo mene za nevjerovanje, dok ne samo veliki broj nego i skoro svi obrazovani ljudi u Rusiji zastupaju takvo nevjerovanje, i neprestano su ga izražavali i izražavaju i u diskusijama, i u predavanjima, u brošurama i knjigama.




Ona je neosnovana zato što ističe da je glavni povod što se ona pojavila sve veće širenje moga lažnog učenja koje sablažavanja ljude, a meni je, međutim, vrlo dobro poznato da jedva ako ima stotinak ljudi koji sa mnom dijele isto mišljenje, i da je širenje mojih spisa o religiji, zahvaljujući cenzuri, tako ništavno da većina ljudi koji su pročitali odluku Sinoda nema ni pojma o tome šta sam pisao o religiji, što se dobro vidi iz pisama koja dobijam. Ona sadrži očiglednu neistinu tvrdeći da je crkva pokušavala da me urazumi, ali da su njeni pokušaji ostali bezuspješni, a u stvari ničega sličnog nikad nije ni bilo. Ona predstavlja ono što se pravnim jezikom zove kleveta, jer u njoj ima namjerno neistinitih tvrdnji koje idu na moju štetu. Ona, najzad, podstrekava na ružna osjećanja i postupke, jer je, kao što se moglo i očekivati kod neprosvijećenih i nepromišljenih ljudi izazvala ozlojeđenost i mržnju prema meni koja dovodi i do prijetnji ubistvom, i koja se ispoljava u pismima koja dobijam. „Sad si ti predan anatemi i posle smrti dopašćeš vječitih muka i izdahnućeš kao pas… prokletstvo tebi… matori đavole… proklet bio“ – piše jedan, drugi prekorijeva vladu što već nisam zatvoren u manastir, i pismo mu je puno psovki. Treći piše: „Ako te vlada ne ukloni – mi ćemo te sami natjerati da ućutiš“, pismo se završava prokletstvom. „Imam ja načina, nitkove, da te uništim“, piše četvrti…

Slijede nepristojne psovke. Znake takve ozlojeđenosti poslije odluke Sinoda primjećujem i u susretima s nekim ljudima. Na sam dan 25. februara (1901), kad je odluka bila objavljena, šetajući trgom čuo sam riječi upućene meni: „Evo đavola u čovjekovom liku“, i da je masa bila drugog sastava, vrlo je mogućno da bi me istukli kao što su prije nekoliko godina istukli čovjeka kraj Pantelejmonovske kapele. Prema tome, odluka Sinoda je uopšte ružna; to što je na kraju rečeno da se lica koja su je potpisala mole za mene da postanem kao oni, ne čini je ljepšom. To je tako u opštim crtama, a u pojedinostima je ova odluka nepravična u sljedećim stvarima. U odluci se kaže: „U svijetu poznati pisac, po rođenju Rus, po kršenju i vaspitanju pravoslavni, grof Tolstoj, sablažnjen ohološću svoga uma, drsko je ustao na Gospoda i na Hrista njegovog i na njegovo sveto dostojanstvo, javno se pred svima odrekao hraniteljice i vaspitačice matere svoje, crkve pravoslavne“. To da sam se ja odrekao crkve koja sebe naziva pravoslavnom, potpuno je tačno. Ali ja se nje nisam odrekao zato što sam ustao protiv Gospoda, već, naprotiv, samo zato što sam svom svojom dušom želio da mu služim. Prije nego što ću se odreći crkve i sjedinjenja s narodom koje mi je neizricivo drago, ja sam, posumnjavši po nekim znacima u istinitost crkve, posvetio nekoliko godina da bih učenje crkve izučio teorijski i praktično: teorijski – pročitao sam sve što sam mogao o učenju crkve, izučio i kritički analizirao dogmatsku teologiju; praktično – strogo se pridržavao, tokom više godina, svih propisa crkve, posteći sve postove i posjećujući sva bogosluženja.
I ja sam se uvjerio da je učenje crkve teorijski lukava i štetna laž, a praktično je skup najgrubljeg praznovjerja i vradžbina koje potpuno prikrivaju sav smisao hrišćanskog učenja.

I ja sam se stvarno odrekao crkve, prestao sam da ispunjavam njene obrede i u zavještanju sam napisao svojim rođacima da ne puste k meni crkvene sluge kad budem umirao i da moje mrtvo tijelo sklone što brže, bez ikakvih zaklinjanja i molitava nad njim, kao što se sklanja svaka odvratna i nepotrebna stvar da ne bi smetala živima. Ono međutim, što je rečeno da sam ja „posvetio svoj književni rad i talent koji mi je od Boga dat na širenje učenja suprotnih Hristu i crkvi“ itd. I da „u svojim djelima i pismima koje sam razaslao u velikom broju svojim učenicima i po cijelom svijetu, a naročito u granicama naše drage otadžbine, propovijedam s fanatičkom revnošću nipodaštavanje svih dogmi pravoslavne crkve i same suštine hrišćanske vjere“ – to je netačno. Nikad se nisam brinuo za širenje svoga učenja. Istina, ja sam u svojim djelima iznosio svoje shvatanje Hristovog učenja i nisam ta djela sakrivao od ljudi koji su željeli da se s njima upoznaju, ali ih nikad sam nisam štampao; ljudima sam govorio kako ja shvatam Hristovo učenje samo onda kad su me o tome pitali. Tim ljudima sam govorio ono što mislim i, ako sam ih imao pri ruci, davao im svoje knjige.

Zatim je rečeno da ja „odbacujem Boga, u svetoj trojici slavljenog stvoritelja i sodržatelja svega, odričem se gospoda Isusa Hrista, bogočovjeka, iskupitelja i spasitelja svijeta, koji je stradao nas radi i našega radi spasenja i vaskrsao iz mrtvih, da poričem bezgrešno čovječansko začeće Hrista gospoda i djevičanstvo prije rađanja i poslije rađanja prečiste Bogorodice“. To da ja odbacujem neshvatljivu trojicu i basnu o padu prvog čovjeka, koja u naše vrijeme nema nikakvog smisla, bogohulnu istoriju o bogu koga je rodila djevica da bi iskupio rod ljudski, to je potpuno tačno. Međutim, Boga – duha, Boga – ljubav, jedinoga Boga – početak svega, ne samo da ne odbacujem nego ništa drugo i ne priznajem da postoji osim Boga, i sav smisao života i vidim u izvršavanju božje volje izražene u hrišćanskom učenju. Još je rečeno: „ne priznaje zagrobni život ni nagradu prema zaslugama“. Ako se zagrobni život razumije u smislu drugog dolaska Hrista, pakla s vječitim mukama i đavolima, i raja kao stalnog blaženstva, onda je potpuno tačno da ja ne priznajem takav zagrobni život; ali vječni život i naknadu ovdje i svuda, sad i uvijek, priznajem do te mjere da, stojeći prema svojim godinama na ivici groba, često moram da se prisiljavam da ne poželim tjelesne smrti, to jest rođenje u novom životu, i vjerujem da svaki dobar postupak povećava istinsko dobro moga vječnog života, a svaki rđav postupak ga smanjuje.


Rečeno je takođe da ja odbacujem sve tajne. To je potpuno tačno. Sve tajne smatram niskim, grubim vradžbinama koje nisu u skladu s pojmom Boga i hrišćanskih učenja i, osim toga, smatram ih kršenjem pravih zapovijesti Jevanđelja. U krštavanju novorođenčadi ja vidim očigledno izopačenje sveg onog smisla što ga je moglo imati krštavanje odraslih koji svjesno primaju hrišćanstvo; u obavljanju tajne braka među onima koji su se sjedinili ranije, i u dopuštenju razvoda i u osvećenju braka između razvedenih, vidim direktno narušavanje i smisla i slova jevanđeljskog učenja. U periodičnom opraštanju grehova na ispovijestima vidim štetnu obmanu koja samo podstiče na grijeh i uništava strah od sagrešenja.

Isto tako u sveštanju masla, kao i u miropomazanju, vidim metode prostih vradžbina, kao i u poštovanju ikona i mošti, kao i u svim onim obredima, molitvama, zakletvama kakvih je pun trebnik. U pričešćivanju vidim obogotvorenje ploti i izopačenje hrišćanskog učenja. U sveštenstvu, pored toga što se javno priprema za obmanjivače, vidim i direktno kršenje Hristovih riječi koje direktno zabranjuju svakome, ma ko to bio, da se naziva učiteljem, ocem i nastavnikom (Jevanđelje po Mateju, 23, 8-10). Vjerujem u ljubav, a ne u vradžbine i molepstvija. Rečeno je, najzad, kao posljednja i najveća moja krivica, da ja „ismijevajući najsvetije predmete vjere nisam ni zadrhtao kad sam izložio podsmijehu najsvetiju od svih tajni – pričešće“. To da ja nisam ni zadrhtao opisujući jednostavno i objektivno ono što sveštenik radi dok priprema tu takozvanu svetu tajnu, to je sasvim tačno; ali to da je ta takozvana tajna nešto sveto, a da je jednostavno opisivanje kako se ona vrši bogohulje – to je potpuno netačno. Nije huljenje vjere nazivati pregradu pregradom a ne ikonstasom, i čašu čašom a ne putirom, nego je najstrašnije i najogavnije huljenje, koje nikako ne prestaje, da ljudi, iskorišćavajući sva moguća sredstva obmane i hipnoze – uvjeravaju djecu i prostodušan narod da će ako se na određen način i uz izgovaranje određenih riječi isjeckaju komadići hljeba, pa potom stave u vino, u te komadiće ući Bog; i da će, ako se u ime nekog živog unese taj komadić u sebe, taj biti zdrav; ako se taj komadić unese u sebe u ime nekog umrlog, onda će tome na onom svijetu biti ljepše; i da će u onoga ko pojede taj komadić ući sam Bog. To je strašno!

Bilo kako da neko shvata Hristovu ličnost, i njegovo učenje koje uništava zlo svijeta, i tako jednostavno, lako i nesumnjivo pruža dobro ljudima, ako ga samo ljudi ne izopačavaju, to čitavo učenje je prikriveno i pretvoreno u prostačne vradžbine kupanja, mazanja uljem, pokreta tijelom, zaricanja, gutanja komadića i sl., da od tog učenja ne ostaje ništa. I ako jednom neki čovjek pokuša da opomene ljude da učenje Hristovo nije u tim vradžbinama, molepstvijima, službama, svijećama, ikonama, već u tome da ljudi vole jedan drugog, da ne plaćaju zlo zlim, da ne sude, ne ubijaju jedan drugog, onda se digne povika onih kojima su te obmane korisne, i ti ljudi na sav glas, s nepojamnom drskošću, govore u crkvama, štampaju u knjigama, novinama, katihizisima, da Hristos nikad nije zabranjivao zakletvu, (prisegu) nikad nije zabranjivao ubistvo (smrtne kazne, ratove), da su njegovo učenje o neprotivljenju zlu izmislili neprijatelji Hrista sa satanskom lukavošću. (Propovijed Amvrosija, harkovskog episkopa, prim L.N. Tolstoja) I što je najglavnije, strašno je što oni ljudi kojima je to korisno ne obmanjuju samo odrasle nego, imajući na to pravo, obmanjuju i djecu, onu istu za koju je Hristos govorio da teško onome ko njih obmane. Strašno je to što ti ljudi, radi svojih sitnih koristi, čine tako užasno zlo, skrivajući od ljudi istinu koju je Hristos otkrio i koja im pruža takvo dobro – čijem hiljaditom dijelu nije ravna korist kojiu su oni dobili od svega toga što čine. Oni postupaju kao onaj razbojnik koji ubija čitavu porodicu od 5-6 duša da bi odnio staru potkošulju i 40 kopjejki. Njemu bi rado dali i sve odijelo i sav novac samo da ih ne ubije. Ali on ne može drukčije da postupa. Isto je tako i s religioznim varalicama. Mogli bismo se dogovoriti da dobiju i po deset puta više, da ih držimo u najvećem luksuzu, samo da ne upropašćavaju ljude svojim obmanama.

Ali oni ne mogu drukčije da postupaju. I to je ono što je užasno. I zbog toga ne samo da se mogu razotrkivati njuihove obmane nego je to i dužnost. Ako je išta svetinja, onda to svakako nije ono što oni zovu svetim tajnama, već baš ta obaveza da razobličavaš njihove religiozne obmane kad ih vidiš. Ako Čuvaš maže svoga idola pavlakom ili šiba, ja mogu ravnodušno da prolazim pored toga zato što to što on radi – radi u ime meni tuđeg, svog praznovjerja i ne tiče se onoga što je za mene svetinja; ali kad ljudi, ma koliko ih mnogo bilo, ma koliko staro bilo njihovo praznovjerje i ma kako oni bili moćni, propovijedaju grube vradžbine u ime toga Boga kojim i ja živim, i onog Hristovog učenja koje mi je dalo život i može ga dati svim ljudima, ja ne mogu da to mirno gledam. I ako to što oni rade ja nazivam pravim imenom, onda ja samo činim ono što moram, što ne mogu da ne činim ako vjerujem u Boga i hrišćansko učenje.

Ako pak oni, umjesto da se užasnu pred svojim bogohulstvom, nazivaju bogohulstvom razotkrivanje njihovih obmana, onda to samo dokazuje jačinu njihovih obmana, i treba samo da poveća napore ljudi koji vjeruju u Boga i u Hristovo učenje da se uništi ova obmana koja skriva istinitog Boga od ljudi. Za Hrista, koji je iz hrama izagnao bikove, ovce i trgovce, mogli su govoriti da huli. Kad bi on sad došao i vidio šta se u njegovo ime radi u crkvi, sigurno bi se još većim i opravdanijim gnjevom poizbacivao sve te strašne antimise, i koplja, i krstove, i čaše, i svijeće, i ikone, i sve ono pomoću čega oni, vračajući, sakrivaju od ljudi Boga i njegovo učenje. Prema tome, eto šta je tačno a šta netačno u odluci Sinoda o meni. Ja stvarno ne vjerujem u ono u šta oni govore da vjeruju. Ali ja vjerujem u mnogo šta u šta oni hoće da ubijede ljude da ja ne vjerujem. Vjerujem u sljedeće: vjerujem u Boga, koga shvatam kao duh, kao ljubav, kao početak svega.



Vjerujem da je on u meni i ja u njemu. Vjerujem da je božja volja jasnije i razumljivije od ičega izražena u učenju Hrista čovjeka – i smatram da je najveće huljenje shvatiti ga kao boga i moliti mu se kao bogu. Vjerujem da je istinsko blago čovjeka u izvršavanju božje volje, njegova je pak volja da ljudi vole jedan drugog i da stoga postupaju jedan s drugim tako kako bi željeli da s njima postupaju, kao što je i rečeno u Jevanđelju – da su u tome zakon i proroci. Vjerujem da je zbog toga smisao života svakog pojedinog čovjeka samo u povećanju ljubavi u sebi; da povećanjem ljubavi vodi svakog pojedinog čovjeka u ovom životu ka sve većem i većem dobru, što više ljubavi bude u čovjeku, to mu poslije smrti pruža još veće dobro, a ujedno – i što on više pomaže da se u svijetu uspostavi carstvo božje, to jest takvo uređenje života u kome će razdor, obmane i nasilje koji sada caruju, biti zamijenjeni slobodnom voljom, istinom i bratskom ljubavlju među ljudima.

Vjerujem da postoji samo jedno sredstvo za trijumf ljubavi: molitva – ne zajednička molitva u hramovima koju je Hristos direktno zabranio (Jevanđelje po Mateju, 6,5 – 13), već molitva za koju je Hristos dao obrazac – usamljena, koja se sastoji u uspostavljanju i jačanju svoga saznanja o smislu svog života i njegovoj zavisnosti samo od božje volje. Vrijeđala, ogorčavala ili sablažnjavala koga god, smetala čemu god, ili kome god, ili se ne sviđala ova moja vjerovanja – ja ih tako malo mogu izmijeniti koliko i svoje tijelo. Meni samom treba da živim, meni samom i da umrem (i to vrlo skoro) i zbog toga ja ne mogu nikako drukčije vjerovati nego tako kako vjerujem, spremajući se da idem onome Bogu od koga sam proizišao. Ja ne kažem da je moja vjera jednom za sva vremena data istina, ali ja ne vidim druge – jednostavnije, jasnije i koja bi više odgovarala svim potrebma moga uma i srca; ako takvu spoznam, odmah ću je primiti zato što Bogu ne treba ništa osim istine.




Vratiti se onome od čega tek što sam s toliko patnji otišao, ja nikako ne mogu, kao što se ptica ne može ponovo vratiti u ljusku jajeta iz koga je izašla. „Onaj koji počne s tim što zavoli hrišćanstvo više nego istinu, uskoro će zavoljeti svoju crkvu ili sektu više nego hrišćanstvo, i završiće time što će voljeti sebe (svoje spokojstvo) više nego sve na svijetu“ – rekao je Kolridž. Ja sam išao obrnutim putem. Počeo sam s tim što sam zavolio svoju pravoslavnu vjeru više od svoga spokojstva, zatim sam zavolio hrišćanstvo više od svoje crkve, sad volim istinu više od svega na svijetu. I danas se za mene istina podudara s hrišćanstvom kako ga ja shvatam. I ja ispovijedam to hrišćanstvo i radosno živim i spokojno i radosno približavam se smrti.

(Moskva, 4. april 1901)

Taman da ni slovca više nije u svom plodnom životu ostavio za sobom ovo bi bilo dovoljno da bude najveći pisac/mislilac svih vremena.
 
+7

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Nedeljko
Član broj: 314
Poruke: 8632
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2791 Profil

icon Re: Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 15:49 - pre 137 meseci
Za mene je Tolstoj davež koji je preteča sapunica tipa "dinastija" i "kako vreme prolazi" sa onom njegovom "Anom Karenjinom", a ne mislilac. Pod velikim misliocima podrazumevam na primer ovakve:

http://en.wikipedia.org/wiki/Kurt_G%C3%B6del

Takvi su dali epohalne rezultate za ceo svet, a jok pučku zabavu, tj. zabavu za našire nardone mase. Da je Tolstoj danas živ i da živi u Srbiji, pitanje je da li bi se bavio književnošću ili nečim masovnijim u današnje vreme (recimo TV serijama) i na "pinku" bi bio uvek rado viđen gost.

A što se tebe tiče, do sada nigde nisam na forumima video da si ispoljio neki intelekt, pa me i ne čudi zašto ništa ne razumeš. Naravno, u vezi s tim nije bitno moje lično mišljenje, nego šta si do sada uradio u životu vredno pažnje. Ćorak! Bio si i ostao samo jedan navijač, koji ne može da shvati da postoje i drugačiji ljudi, tako da su se sve tvoje procene drugih uvek svodile na analize za koga oni navijaju.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
0

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Nedeljko
Član broj: 314
Poruke: 8632
*.3gnet.mts.telekom.rs.



+2791 Profil

icon Re: Prevarant iz VII beogradske gimnazije08.08.2013. u 16:00 - pre 137 meseci
Evo, ovlaš sam bacio pogled na citat tvog "mislioca" i na prvom mestu koje sam pogledao imao sam šta da vidim. Kaže da je Hristos direktno zabranio zajedničke molitve u hramovima.
Citat:
5. I kada se moliš Bogu, ne budi kao licemjeri, koji rado po sinagogama i na raskršću ulica stoje i mole se da ih vide ljudi. Zaista vam kažem: Primili su platu svoju.

6. A ti kada se moliš, uđi u klijet svoju, i zatvorivši vrata svoja, pomoli se Ocu svome koji je u tajnosti; i Otac tvoj koji vidi tajno, uzvratiće tebi javno.

Koje vađenje iz konteksta! Džaba što je Hristos na više mesta u jevanđeljima sam išao u hram na molitvu sa drugima. Vidi priče o mitaru i fariseju, o sirotici i njenoj lepri, o isterivanju trgovaca iz hrama i o tome gde su Josif i Marija na kraju našli Hrista tražeći ga po celom gradu. Treba li da navodim jevanđelja i brojeve glava i stihova ili ćeš sam da se potrudiš?

Kontekst ovoga što je Hristos rekao je da se ne moliš da bi se hvalio pred drugima kao vernik, tj. sa neteološkim motivima. Takav se svakako neće moliti samostalno.

Eto ti tvog "mislioca".
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
0

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Prevarant iz VII beogradske gimnazije
(Zaključana tema (lock), by pajaja)
Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 22400 | Odgovora: 106 ] > FB > Twit

Postavi temu

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.