Ne vidim u čemu je problem - onaj kome to smeta neće ni odabrati veronauku već će ići na građansko vaspitanje; ali opet, da neko sinergijski uči sve pomenute predmete, to je stvarno dobra šala Evo malo realnosti:
Opet se ne razumijemo:
Osnovno skolovanje je zakonska obaveza. Tamo se izucavaju predmeti koji imaju podlogu u nauci, u najsirem mogucem obliku. Ta ista nauka nije apsolutno tacna, vec podvrgnuta stalnom provjeravanju i promjenama kad se nesto dokaze kao tacno/netacno. Problem nastaje onda kada u sklopu te grupe predmeta postavite jedan predmet koji nazovete "vjeronauka", sto bi trebalo da znaci da je to isto nesto do cega se doslo kritickim razmisljanjem, dokazivanjem, razumjevanjem. U samom nazivu predmeta se nalazi ta prevarantska oznaka "nauke" koja to nije. Pravi naziv bi bio "vjerodogma" jer to sustinski i jeste. Naravno, isto misljenje imam i o "gradjanskom vaspitanju". Moje dijete (ili tvoje...) treba osnovne vrijednosti da nauci i kuci a ne u skoli gdje ga neko (vise-manje) dobronamjerno indoktrinira "vjerski" ili "demokratski". I jedno i drugo je podjednako opasno, jer ta indoktrinacija moze da bude u suprotnosti sa onim sto to dijete nosi iz roditeljske kuce. Nema pravo drzava (crkva, dzamija, sinagoga...) da utice na ono sto ja zelim da naucim svoje dijete. Drzava treba da, kroz skolovanje mladog covjeka, ga nauci da zivi od svog rada. I to dajuci mu znanje od cega ce imati koristi i on i drustvo u cjelini. Ne vidim niti jedan jedini kvalitet koju covjek dobija vjeronaukom. Nemojte da mi pricate o moralnim normama jer to valjda dobija u kuci. Ako ne dobija, onda ga tome ni vjerodogma nece nauciti. Poenta je u "skupljanju dusa" ili "buducih glasaca" i protiv toga sam 100%